محل لوگو

پروژه طراحی اجزای ماشین با موضوع سیستم تعلیق


پروژه طراحی اجزای ماشین با موضوع سیستم تعلیق

پروژه طراحی اجزای ماشین با موضوع سیستم تعلیق – شامل 58 صفحه در قالب ورد و قابل ویرایش

مقدمه

با پیشرفت روزافزون علم و تکنولوژی صنعت خودروسازی میتوان یکی ازموارد اصلی رقابت بین شرکتهایبزرگ خودروسازی را سیستم تعلیق خودرودانست و به دنبال آن ایمنی و راحتی سرنشین اولین عامل موثر در افزایش سود وبهره وری واقعی یک شرکت خودروسازی خواهد بود پروژه ای که در پیش خواهیم داشت نوعی سیستم تعلیق است که به واسته آنکامیونت هایی که بدنه سرنشین یا کابین سرنشین آنها جدا از بدنه و شاسی اصلیخودرو میباشد دارای این نوع خواهند بود . لازم به ذکر است که بدنه و شاسیاصلی این خودرو ها با یک لرزاننده ( shaker ) جایگزین شده است و جزئیاتاجزا در نقشه ها وارد نشده است و صرفا اشکالی شماتیک برای نشان دادن المانهاو نیرو ها خواهد بود . لازم به ذکر است که در محاسبات مربوطه فرکانس هایبحرانی دخالت داده نشده اند زیرا با اصولی که برای ساخت یک سیستم تعلیقفرعی به کار میروند ، این سیستم صرفا برای جلوگیری از فرکانسهایی می باشدکه در دامنه بحرانی نیستند و برای راحتی بیشتر سرنشینها به کار بسته می شوند .سیستم به کار گرفته شده شامل فنر و کمک فنر می باشد و اجزای دیگر موجود درنمونه واقعی به صورت طراحی کاربردی ، در این پروژه دخیل نمی باشند ، لذاهنگامی این سیستم پاسخ مناسب مهندسی و ایمنی را دربرخواهد داشت که سیستمتعلیق اصلی خودرو مناسب و در محدوده ایمن باشد و بتواند تمام ارتعاشات را تا95%و بیشتر دفع کند . از این رو ما در این پروژه حداکثر جابجایی سرنشین یاهمان خیز اتاق سرنشینها نسبت به بدنه اصلی 2cm خواهد بود . لازم به ذکراست با توضیحات مربوطه ، می توان بدنه اصلی را زمین فرض کرد و ارتعاشاصلی را نسبت به آن فرض کرد . با این اوصاف باید وزن اتاق سرنشین با حداکثر200kg وزن سرنشین ها به اندازه 800kg فرض کرد . این داده مربوط به نوعی کامیونت باری ساخت کشور ایران میباشد . فرض این نیرو در طراحی فنر به عنوان مقدار مقدار نیرویی است که فنر باید از همه لحاظ تحملکند و شکم دهیدر فنر به وجود نیاید . بدیهی است که برای از بین بردن ارتعاش بوجود آمده درفنرها باید کمک فنر (shock absorber) به کار برد . طراحی و یا انتخاب یککمک فنر استاندارد ملزوم طراحی فنر میباشد . لازم به ذکر است که ما در انجاماین پروژه با انتخاب کمک فنر استاندارد پیش میرویم .

 

فهرست

مقدمه

سیستم تعلیق خودرو و اجزاء و انواع آن

معرفی کلی سیستم تعلیق خودرو (تویوتا)

سیستم تعلیق وظایف زیر را بر عهده دارد

این سیستم به طورکلی از چند قسمت مختلف شامل

فنر

کمک فنر

سیبک (‌ Ball Joint )

بوش (‌ Bushe )

طبق

میل تعادل (‌ Stabilizer ، Sway Bar ، Anti Roll Bar)

استرات (Strut )

انواع سیستم تعلیق

تعلیق یکپارچه یا اکسل صلب

اکسل نیمه مستقل

بازوی عقبی

میله پیچشی (تورشن بار)

سیستم تعلیق مک فرسون

سیستم تعلیق جناغی دوبل

سیستم تعلیق چند اتصاله

مزایای سیستم تعلیق چند اتصاله

معایب سیستم تعلیق چند اتصاله

سیستم تعلیق هیدرولیکی

سیستم تعلیق بادی

سیستم تعلیق الکترومغناطیسی

محاسبات و طراحی

محاسبه و طراحی فنر

محاسبه و طراحی کمک فنر

تحلیل المانهای سیستم

نقشه دمونتاژ

نقشه ایزومتریک

نقشه نادید

مراجع


مبلغ قابل پرداخت 75,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "فایل چی" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما